مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 25 تیر 1401 ساعت 20:072022-07-16سياسي

فارس من |پایانی سیاه در انتظار ازدواج سفید


ازآنجا که براساس ماده 221 قانون مجازات اسلامی مباشرت جنسی مرد و زنی که رابطه زوجیت بین آن ها وجود ندارد زنا محسوب می شود، چنین رابطه ای مشمول حکم حد و یا تعذیر است.

- هانیه ناصری- ازدواج سفید پیوندی مشترک اما غیر رسمی میان زن و مرد است که هیچ گونه مشروعیت اجتماعی و حقوقی ندارد یک زندگی مشترک زیر یک سقف برای برآوردن نیازهای عاطفی و جنسی بدون این که خطبه عقد و یا صیغه ای خوانده شود و چون نامی از مرد یا زن در صفحه شناسنامه ثبت نمی شود به ازدواج سفید معروف است.

در خصوص ازدواج سفید مجازاتی به صراحت عنوان نشده است اما ازآنجا که براساس ماده 221 قانون مجازات اسلامی  مباشرت جنسی مرد و زنی که رابطه زوجیت بین آن ها وجود ندارد  زنا محسوب می شود و با توجه به این که ازدواج سفید در قانون ما با عنوان رابطه زوجیت مورد قبول نیست،  چنین رابطه ای اگر اثبات شود می تواند با عنوان زنا مورد بررسی قرار بگیرد و مشمول حکم حد و یا تعذیر است.

چون در این پیوند، رابطه زن و مرد نامشروع است فرزند حاصل از این زندگی نیز مشروعیت قانونی ندارد.

بنابراین  این نوع زندگی ناهنجار نه تنها سبب تأثیرات مخرب بر روح و روان افراد و ترویج فساد و بی بندوباری در جامعه می شود بلکه آینده فرزندان حاصل از این رابطه نیز نامعلوم و تباه است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فارس من |پایانی سیاه در انتظار ازدواج سفید

فارس من |پایانی سیاه در انتظار ازدواج سفید